Vervolg Inleiding
In dit thema staan drie deelthema’s centraal: beïnvloeding, bewustwording en globalisering.
Beïnvloeding
De consumptiemaatschappij moet draaiend blijven.
Consumeren is een belangrijke bezigheid voor iedereen.
Niets is meer uniek, alles is voor iedereen bereikbaar.
Daarom zien we overal reclame om ervoor te zorgen dat onze behoefte aan nog
meer verbruiksartikelen in stand blijft.
We worden beïnvloed zodat we merkentrouw zijn en een imago is gewoon te koop.
Bewustwording
Verbruiksartikelen worden in grote hoeveelheden in fabrieken vervaardigd.
De gevolgen van deze massaproductie zijn duidelijk:
het milieu lijdt en de productieomstandigheden zijn vaak slecht.
Globalisering
Voor de consumptiemaatschappij worden veel producten in het buitenland gemaakt.
De haven van Rotterdam en de luchtgaven Schiphol spelen een belangrijke rol in het vervoer
van al deze producten.
1. Ga op zoek naar de betekenis van globalisatie.
De gevonden antwoorden worden klassikaal behandeld.
Maak jouw eigen website met JouwWeb